Książkowym przykładem wpływu
społecznego jest moda. Można się nią bawić, wierzyć w to, że
sami wybieramy własne ciuchy i kolczyki, jednak prawda
okrutna.
Nie potrzebujemy ciągle nowych ciuchów by być
szczęśliwymi. Takie potrzeby wytwarza w nas ta część
społeczeństwa, która odnosi korzyść ze sprzedaży ubrań oraz
biżuterii. Nie ma w tym nic dziwnego, że wiele najczęściej
młodych ludzi, ulega wpływom społecznym, bo nie mają własnego
zdania. Mija to jednak z wiekiem i nabywanym doświadczeniem.
Obsesja
modą przeradza się w zdroworozsądkowe zakupy jedynie tego, co
uważamy za ładne i dobrze się w tym czujemy. Nie potrzebujemy tony
różnych ciuchów mieszczących się w kilku szafach, bo to zupełnie
nie jest do niczego potrzebne. Wybieraj tylko takie kolczyki,
które Ci się podobają, bez względu na to, co mówią sprzedawcy,
czy wielcy kreatorzy mody.
Zaufaj sobie, zaufaj własnemu zdaniu i
kupuj tylko to, na co rzeczywiście masz ochotę i to, co poprawi Ci
nastrój. Bądź fashionistką a nie fashion victim! Biżuteria to Twoja przyjaciółka wykorzystaj ją, by żyło Ci się lepiej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz